۱۳ دی ۱۳۹۲، ۱:۱۱

زارع‌پور در گفتگو با مهر:

ملی‌پوشان لژیونر نشوند به هدفمان نمی‌رسیم/ لیگ ایران برایشان بی‌فایده است

ملی‌پوشان لژیونر نشوند به هدفمان نمی‌رسیم/ لیگ ایران برایشان بی‌فایده است

رییس فدراسیون تنیس روی میز با تاکید بر اینکه لیگ باشگاهی ایران برای بازیکنان ملی‌پوش این رشته به لحاظ فنی هیچ فایده و تاثیر مثبتی ندارد، گفت: بازیکنان ملی‌پوش به خصوص چهار نفر اول باید لژیونر شوند تا ما به اهداف‌مان برای صعود به دسته یک جهانی و مدال‌آور شدن در سطح جهانی برسیم.

محمد زارع‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر به آغاز دیرهنگام فصل جدید مسابقات تنیس روی میز لیگ باشگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: به هر حال مسائل مرتبط با مدیریت وزارت ورزش و جوانان و تاثیری که در وضعیت نهادها و به خصوص بخش‌های خصوصی داشت بی تاثیر در شروع دیرتر از موعد مقرر مسابقات لیگ تنیس روی میز نبود.

وی ادامه داد: وزارت ورزش حدود سه ماه با سرپرست اداره شد و این یکی از دلایل تاخیر در آغاز مسابقات باشگاهی ما بود چرا که به خاطر نامشخص بودن مدیریت ورزش خیلی از باشگاه‌ها برای انجام فعالیت و ورود به رشته‌های مختلف بلاتکلیف بودند. همه به دنبال این بودند تا وضعیت وزیر ورزش مشخص شود و بر اساس آن تصمیم‌گیری لازم برای شرکت در مسابقات مختلف را انجام دهند.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز با بیان اینکه تاخیر در آغاز مسابقات باشگاهی فقط ویژه این رشته نبود، گفت: خیلی از رشته‌های دیگر هم به خاطر نامشخص بودن وضعیت وزیر ورزش و مهمتر از آن انتخابات دولت، مجبور به تاخیر در آغاز مسابقات باشگاهی خود شدند مانند والیبال و بسکتبال که مسابقات‌شان را نسبت به سال‌های پیش دیرتر شروع کردند و به همین دلیل آن را فشرده و با انجام هفته‌ای دو بازی پیگیری می‌کنند.

زارع‌پور با تاکید بر اهمیت مسابقات باشگاهی و تاثیری که در وضعیت تیم ملی هر رشته خواهد گذاشت، یادآور شد: به همین دلیل حداقل هر فصل از مسابقات باشگاهی باید 6-5 ماه پویا و دنباله‌دار باشد اگر چه لیگ ایران برای ملی‌پوشان به خصوص سه چهار نفر اول فایده زیادی ندارد!

وی تصریح کرد: لیگ ایران برای بازیکنانی مثل نوشاد و نیما عالمیان شاید از نظر درآمدزایی بد نباشد اما به لحاظ فنی هیچ تاثیری روی کار آنها ندارد به همین جهت هم بود که از دو سال پیش برای چهار نفر اول تیم ملی و حداقل نوشاد و نیما عالمیان همراه با پوریا عمرانی و یک بازیکن دیگر، لژیونر شدن را در برنامه قرار دادیم اما این اتفاق تا به امروز نیفتاده است.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز با بیان اینکه تا به امروز برخی از بازیکنان تیم ملی به خصوص نوشاد عالمیان پیشنهاداتی از لیگ‌های اروپایی مانند آلمان و فرانسه داشته‌اند اما به دلایل شخصی آن را نپذیرفته‌اند، خاطرنشان کرد: برای اینکه طبق برنامه پنج ساله تنیس روی میز را به جایگاه مورد نظر خود یعنی ورود به دسته یک جهانی و مدال‌آور شدن در مسابقات جهانی برسانیم باید چهار نفر اول تیم ملی لژیونر شوند اما آنها ظاهرا به این موضوع علاقه‌ای ندارند که تا به امروز پیشنهادات مطرح شده را نپذیرفته‌اند.

زارع‌پور به یک موضوع اشاره کرد و اظهار داشت: حتی برای مسابقات فصل 13 - 2012 آلمان قراردادی به مبلغ 35 هزار یورو برای نوشاد فرستاده شد اما او نپذیرفت این در حالی است که ما پیش‌بینی کرده بودیم که این بازیکن تا پیش از سال 2012 به جایگاهی بالاتر از پنجاهم جهان صعود کند که او حتی به رده چهلم جهان هم صعود کرد حالا هم برای سال 2014 پیش‌بینی‌مان این است که نوشاد یکی از بازیکنان رده 20 تا 30 جهان شود و این مستلزم عملکرد بهتر او به لحاظ فنی است. برای این منظور نوشاد باید لژیونر شود.

رییس فدراسیون تنیس روی میز تاکید کرد: برای رسیدن به اهداف‌مان باید بعد از مسابقات باشگاهی امسال، نوشاد و نیما عالمیان همراه با پوریا عمرانی لژیونر شوند. برای مسابقات امسال چون قرارداد داشتند چنین کاری امکانپذیر نبود اما پس از اتمام آن موضوع را پیگیری خواهیم کرد. اولویت اول‌مان هم اعزام بازیکنان به آلمان و فرانسه است به ویژه آلمان که بهترین لیگ اروپا را دارد.

 

کد خبر 2205564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha